2.1.1 | Хөтөлбөрийн танилцуулга | |||
2.1.2 |
Монголын эртний уран зохиол |
1006 1кр цаг | ||
2.1.3 |
Эрх зүйн зохицуулалт |
Сургуулийн эрдмийн зөвлөлийн хурлаар хэлэлцээд бүх ангид ерөнхий суурь хичээл болгон үзэж байна. | ||
2.1.4 |
Хөтөлбөрийн тодорхойлолт |
Монголчууд балар эрт цагаас эхлээд алтан зохиолын “Гэсэр” “Жангар”-аас эхлээд “МНТ” түүнээс салбарласан 6 янзын Алтан товч, Шар тууж, Эрдэнийн товч, Асрагч нэртийн түүх, Болор толь, Болор эрих, Эрдэнийн эрих, Арван буянт номын цагаан түүх, Ганга-ын урсгал зэрэг түүхэн уран зохиолын олон арван дурсгалт бичиг, Багмай хатны тууж, Нарангэрэлт дагины тууж, Эндүүрэл хааны тууж, Убаши Хунтайжын тууж, Хув Нагваралын тууж зэрэг олон тууж, 13-14-р зууны үед Гурван зуун тайчуудыг дарсан домог, Аргасун хорч/хуурч/-ын домог, Өнчин хөвгүүний цэцэлсэн шастир, Алтан ордны үйсэн дээрхи бичиг, Чингисийн хоёр эр загалын тууж зэрэг новелл зохиолууд, Мандухай сэцэн хатны домог, Зургаан түмэн Монголын магтаал, Ёст хаан Юн Логийн домог, Гүрбэлжингоо хатны домог зэрэг олон домгийн бүтээл туурвиж үлдээсэн юм.
Монголчуудын дундаас Сүмбэ хамба Иш балжир, Хайдав хамба, Цахар гэвш, Лувсанчүлтэм хуульч Сандаг, Д.Равжаа, Ванчинбалын Инжинаш зэрэг олон бичгийн мэргэд төрсөн юм. Энэ бүхнийг тоймлон Монголын эртний уран зохиол хичээлийн хөтөлбөрт оруулсан болой. |
||
2.1.5 |
Хөтөлбөрийн үндэслэл |
Монголчууд урт түүхийнхээ туршид бүтээсэн аман болон бичгийн дурсгалт бичгүүд, эрдэмд гэгээрсэн бичгийн их хүмүүсийн бүтээл туурвилыг Монгол хүн бүрт тэр дундаа соёл урлагийн ажилтнууд зайлшгүй мэдэж, бүтээл туурвилдаа ашиглаж чаддаг байх нь өнөө цагийн соёлт хүний мэдлэгийн анхны алхам болдог учраас КУДС-ын бүх ангид ерөнхий суурь хичээл болгон үзэж байсан юм. | ||
2.1.6 |
Хөтөлбөрийн зорилго, зорилт, хөтөлбөрийн төгсгөлд хүрэх үр дүн |
Монголын эртний уран зохиолын талаар оюутан суралцагчидад ерөнхий, тойм төсөөллийг бий болгож, түүнийгээ уран бүтээлдээ ашиглаж чаддаг болохыг энэ хичээлийн зорилго болгодог юм.
Монголын эртний уран зохиолын бүтээлийг орчин үеийн болон дэлхийн уран зохиолын олон талт үзэгдэлтэй холбон авч үзэж, интерпретаци хийдэг чадварыг эзэмшүүлэх зорилготойгоор энэ хичээлийг үздэг. Хөтөлбөрт хичээлийг үзэж дууссаны дараах эцсийн үр дүн нь үндэсний уран зохиолын өв уламжлалтай танилцаж, түүгээрээ бахархдаг хүмүүжлийг олгож, дэлхийн олон үндэстний уран зохиолд Монголчууд бидний оруулсан хувь нэмрийг зүй ёсоор ойлгож, мэдлэг боловсролтой даяаршлын эрин цагт, ард түмнийхээ өв соёлоор хүмүүжиж, хойч үедээуламжлан үлдээх эх оронч хүмүүжлийн үүд хаалгыг нээж өгнө гэж бодож байна. |
||
2.1.7 | Хөтөлбөрийг КУДС-ийн сургалтын алба /99097453/, сэтгүүлзүйн тэнхим /361763/ хариуцна. | |||
2.2.1 | Хичээл заах сэдэвчилсэн хөтөлбөр | |||
2.2.2 |
Хичээлийн сэдэв: |
Хичээлийн хэлбэр | Цаг | |
|
Лекц
Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц |
2
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 |
||
2.2.3 | Холбогдох эх сурвалж, ашиглах ном зохиол | |||
|
1957, 1976, 1999 он
1987 он 1959 хуучин үсгээр 2000, 2001 шинэ үсэг 1975 он
1998 он
1969 он 1987 он
1997 он УБ 2002 он 1971 он |
|||
2.2.4 | Гүйцэтгэх даалгавар: | |||
|
||||
2.2.5 | Гүйцэтгэлийг үнэлэх хэлбэр | |||
|
||||
2.2.6 | Сургалтын аргазүй | |||
|
||||
2.2.7 | Суралцах орчин, материаллаг хангамжийн бүх асуудлыг сургуулийн захиргаа хариуцна. |
2.1.1 | Хөтөлбөрийн танилцуулга | ||||
2.1.2 | Орчин цагийн Монгол хэл | Мх-1001 1кр цаг | |||
2.1.3 | Эрх зүйн зохицуулалт |
Сургуулийн эрдмийн зөвлөлийн хурлаар хэлэлцээд бүх ангид ерөнхий суурь хичээл болгон зааж байна.
|
|||
2.1.4 | Хөтөлбөрийн тодорхойлолт |
А. Монгол хэлний судалгааны тойм лекц, Монгол хэл аялгууны учир, Монголын утга зохиолын хэл бүрэлдэн тогтсон явц, Хуучин Монгол бичгийн хэл бүрэлдэн тогтсон тухай, монгол хэлний дурсгалт бичгүүдийн тухай үзнэ.
Б. Монгол хэлний авиазүйн зарим асуудал, эгшиг гийгүүлэгч, авианы ангилалын тухай, ярианы явцад авиа өөрчлөгддөг тухай, зөв бичих зүйн заагдсан зарчмын тухай үзнэ.
В. Оюутнууд холбох ёсны эрдэм дээр их алдах нь байдаг учир “ба” “эсвэл” “буюу” “хоёр” “агаад” “хийгээд” “болон” зэрэг үгсээр зөв холбон бичих тухай үзнэ.
Г. Үсгийн дүрмийн зарим асуудал, тухайлбал үг хураах, том үсгийг зөв хэрэглэх, урт эгшиг, сул үг, дагаварыг зөв бичих, гадаад үгийг зөв бичих, цэг цэглэлийн тухай үзнэ.
Д. Я-гийн төрлийн үсгийн учрыг тайлбарлана.
|
|||
2.1.5 | Хөтөлбөрийн үндэслэл |
Дунд сургуульд огт үздэггүй юм уу, дурдах төдийгөөр хязгаарладаг ОЦМХ-ний нарийвчилсан асуудлуудыг нэлээд нарийвчлан авч үзэж, сэтгүүлзүйн ангийн мэргэжлийн суурь хичээл болгож байгаа юм.
|
|||
2.1.6 | Хөтөлбөрийн зорилго, зорилт, хөтөлбөрийн төгсгөлд хүрэх үр дүн |
Сэтгүүлч хүн орчин цагийн Монгол хэлний талаар өнгөрсөн ба орчин үеийн үндсэн ойлголттой болгох нь хичээлийн зорилго юм. Энэхүү ойлголтоо өөрийн бичлэгтээ чадварлаг хэрэглэж сурах нь хичээлийн зорилт юм. Орчин цагийн Монгол хэлний хичээлийг үзсэний дараагаар оюутан өөрийн бичсэн зүйлдээ Орчин цагийн монгол хэлний талаар элдэв алдаа гажуудал гаргаагүй, эх хэлээрээ зөв бичиж сурах мэдлэгийг эзэмшүүлэхэд оршино.
|
|||
2.1.7 |
Хөтөлбөрийг КУДС-ийн сургалтын алба /99097453/, сэтгүүлзүйн тэнхим /361763/ хариуцна.
|
||||
2.2.1 | Хичээл заах сэдэвчилсэн хөтөлбөр | ||||
2.2.2 |
Хичээлийн сэдэв: |
Хичээлийн хэлбэр | Цаг | ||
|
Лекц
Лекц Лекц Лекц Лекц Лекц
Лекц Лекц Лекц Лекц
Лекц Лекц
Лекц Лекц Лекц
Лекц |
2
2 2 2 2 2
2 2 2 2
2 2
2 2 2
2 |
|||
2.2.3 | Холбогдох эх сурвалж, ашиглах ном зохиол | ||||
|
УБ 1966
УБ 1967 УБ 1968 1964, 1966, 1967 УБ 1957
УБ1957
1966
УБ 1961 УБ 1997 УБ 1981
УБ 2002 УБ 1996 |
||||
2.2.4 | Гүйцэтгэх даалгавар: | ||||
|
|||||
2.2.5 | Гүйцэтгэлийг үнэлэх хэлбэр | ||||
|
|||||
2.2.6 | Сургалтын аргазүй | ||||
|
|||||
2.2.7 | Суралцах орчин, материаллаг хангамжийн бүх асуудлыг сургуулийн захиргаа хариуцна. |