Жүжигчний уран чадварын хичээлийн хөтөлбөрийн танилцуулга
Хичээлийн нэр: Жүжигчний уран чадвар
Индекс : D 212000
Кредит цаг: 4кр лекц/дадлага- 96ц бие даалт- 32 ц
Нийт цаг: 128ц /нэг семистрт үзэх цаг/
КУДС-ийн жүжигчний 1-р курсын 1-р улиралд үзэх хичээлийн агуулга, цагийн хуваарилалт 4кр 128ц /код-Ed 201/
|
||||
Жүжигчний уран чадварын хичээлийн агуулга цагийн хуваарилалт |
||||
№ |
Хичээлийн сэдэв |
цаг |
Хичээлийн арга
|
Агуулга |
1 | Жүжигчний урлаг, Станиславскийн системийн тухай
|
8 |
лекц/дад |
Уран чадварын хичээлийн судлах зүйл, Станиславский системийн тухай, үйл хөдлөлөөр судлах аргын үндсэн зарчимууд |
2 | Тайзны анхаарал /сценическое внимание/
|
12 |
лекц/дад |
-тайзны анхаарал,анхаарлын хүрээ, дасгалууд |
3 | Бие булчин баригдалтаас чөлөөлөх нь
|
12 |
лекц/дад |
тайзан дээр бие булчинг чөлөөтэй байлгах тухай, дасгалууд |
4 | Судалбарын тухай ойлголт/ этюд/
|
12 |
лекц/дад |
Судалбарын тухай
|
5 | Ургуулан бодох чадвар
/воображение/
|
12 |
лекц/дад |
Ургуулан бодолт ,дасгалууд/зурагнаас эдэвлэх,эгшин зуур зохиох дасгал |
6 | “Хэрэв би”ургуулан бодолтыг үйлчлэл болгох нь
|
12 | лекц/дад
|
Хэрэв би ургуулан бодолтын үйлчилэл болгох нь,дасгалууд |
7 | Биеийн үйл хөдлөлийн шалтаг шалтгаан
|
12 |
лекц/дад |
Биеийн үйл хөдлөлийн шалтаг шалтгааны тухай,дасгалууд |
8 |
Өгөгдсөн нөхцөл
|
16 |
лекц/дад |
өгөгдсөн нөхцөл гэж юу вэ?үйл/хөд-ийн байрыг зөв шалтгаанаар харьцах үнэмшил,тайзны үйл хөдлөлийг үнэмшихэд зайлшгүй үйлдлийг эд юмс хэрэглэлгүй хийх дасгалууд,биеийн үйл хөдлөлийг орчины байдалд зохицуулах |
9 | Амьтны болоод хэмжээтэй судалбар | 32 | Бие даалт | Оюутан бүр амьтан болоод хэмжээтэй этюд хийж шалгалт өгнө. |
КУДС-ийн жүжигчний 1-р курс 2-р семистрт үзэх хичээлийн агуулга, цагийн хуваарилалт 4кр 128ц
№ |
Хичээлийн сэдэв | цаг | Хичээлийн арга |
Хичээлийн агуулга |
9 |
Тайзны үнэлэлт
|
16 | лекц /дад | Тайзны үнэлэлт
дасгалууд |
10 |
Тайзны зорилго
|
16 | лекц/дад |
Тайзны зорилго дасгалууд |
11 |
Тайзны үйлдэл | 16 | лекц/дад | Тайзны үйлдэл гэж юу вэ?,тохируулалт хөдөлгөөн,үйл хөдлөлийг идэвхтэй болгох нь |
12 |
Тайзны харьцаа
|
16 | лекц/дад | Тайзны харьцаа, орон байрлалд зөв харьцаа олох дасгал,хамтран тоглогчтойгоо зөв харьцах |
13 | Хамтран тоглогчтойгоо өгөгдсөн нөхцөлд үнэн амьдрах харьцаатай этюдүүд | 32 |
дадлага |
Хоёроороо ,нийтээрээ хийх этюдүүд |
14
|
Харьцааны этюд | 32 | бие даалт | Оюутан бүр харьцааны судалбар хийж шалгалт өгнө. |
Лекц/дадлага-96 ц, бие даалт-32
КУДС-ийн жүжигчний 2-р курсын 1-р улиралд үзэх хичээлийн агуулга, цагийн хуваарилалт
4кр 128ц /код-Ed 201/
Хичээлийн сэдэв |
цаг
|
Хичээлийн арга |
хичээлийн агуулга |
|
1
|
Зохиол сонгох |
16 |
дадлага |
Үндэсний шилдэг үргэлжилсэн үгийн зохиол сонгох, зохиолын хэсгийг жүжгийн хэлбэрт оруулах |
2
|
Үйл хөдлөлөөр судлах аргын үндсэн зарчимууд |
16 |
лекц/дад |
Үйл хөдлөлөөр судлах аргын үндсэн зарчимуудын тухай |
3
|
Туйлын зорилго/сверхзадача/ |
16 |
лекц/дад |
Зохиолын хэсгийн зорилгыг тодорхойлох |
4
|
Нэвтрэн гарах үйлдэл/сквозное действие/ баримтыг үнэлэхүй/оценка фактов/ |
16 |
лекц/дад |
Зохиолын хэсэг дээр ажиллах |
5
|
Гогцоо үйлдэл /событие/ |
16 |
лекц/дад |
-үндсэн гогцоо үйлдэл
-гол гогцоо үйлдэлийг олох |
6
|
Мизансцена / тайзны өрөлт/ |
16 |
лекц/дад |
Мизансцены тухай,найруулагчийн тавьсан мизансцены тухай |
7
|
Оюутан бүр үндэсний шилдэг зохиолын хэсэг дээр ажиллах |
32 |
бие даалт |
Оюутнууд өөрсдийн сонгож авсан зохиолын хэсэг дээр ажиллаж шалгалт өгнө. |
Нийт-128ц лекц/дадлага-96 ц бие даалт-32
2-р курсын 2-р улиралд үзэх хичээлийн агуулга, цагийн хуваарилалт 4кр 128 ц орно. /код Ed 202/
Хичээлийн сэдэв |
цаг |
Хичээлийн арга |
Агуулга |
|
7 |
Уран бүтээлч хандлага |
8 |
лекц/дад |
Уран бүтээлч хандлагын талаар |
8 |
Жүжигчний бие даасан ажиллагаа, амьдрал судлах тухай |
8 |
лекц/дад |
Уран бүтээлчдийн дүр дээр ажилласан ажиллагааны талаар жишээн дээр ярих |
9 |
Сонгож авсан зохиолууд дээр судалгаа хийх |
16 |
дадлага |
Зохиолууд сонгох
Жүжгийн хэлбэрт оруулах |
10 |
Сонгодог зохиолын хэсэг дээр ажиллах |
16 |
лекц/дад |
-хэсэг зорилго
-нэвтрэн гарах үйлдэл -гогцоо үйлдэл олох |
11 |
Судалбар сургуулилт |
48 |
дадлага |
Тайзны судалбар сургуулилт гэж юу вэ? жүжигчин юу анхаарах ёстой |
12 |
Оюутан бүр дэлхийн сонгодог зохиолын хэсэг дээр ажиллах |
32 |
бие даалт |
Оюутан бүр зохиолын хэсэг дээр ажиллаж шалгалт өгнө. |
Нийт-128ц лекц/дадлага-96ц, бие даалт-32ц
Жүжигчний уран чадварын хичээл 3-р курс 1-р улиралд үзэх хичээлийн агуулга, цагийн хуваарилалт 4кр 128ц /код Ed 301/
Хичээлийн сэдэв |
цаг |
Хичээлийн арга |
Агуулга |
|
1
|
Жүжгийн зохиол дээр задаргаа хийх |
16 |
лекц/дад |
ширээний уншлага хийх, зохиолыг задалж ярилцага хийх |
2 |
Жүжгийн туйлын зорилго олох /сверх задача/ |
16 |
лекц/дад |
Курсын жүжгийн туйлын зорилго олж тодорхойлох, хэсэг зорилгогуудыг тодорхойлох |
3 |
Жүжгийн гогцоо үйлдэлийг олох /событие/ |
16 |
лекц/дад |
Жүжгийн үндсэн болоод гол гогцоо үйлдэлүүдийг олох |
4 |
Нэтрэн гарах үйлдлийг тодорхойлох /сквозное действия/ |
32 |
лекц/дад |
Жүжгийн дүрүүдийн нэвтрэн гарах үйлдлийг тодорхойлох |
5 |
Жүжгийн өгөгдсөн нөхцөлийг тодорхойлох |
16 |
лекц/дад |
Жүжгийн өгөгдсөн нөхцөлийг судлах |
6 |
Бүрэн хэмжээний жүжиг тавьж курсын ажил хамгаална. |
32 |
бие даалт |
Курсын ажлын жүжигт оюутан бүр дүр дээр ажиллаж шалгалт өгнө. |
Нийт-128ц лекц/дадлага-96ц бие даалт-32
3-р курсын 2-р улиралд 4кр 128ц
Хичээлийн сэдэв |
цаг |
Хичээлийн хэлбэр |
Агуулга |
|
7 |
Дүрийн судалгаа, дүр дээр ажиллах жүжигчний ажиллагаа |
8 |
лекц/дадлага |
Театр болон кино жүжигчдийн дүр дээр ажиллах арга ажиллагаа |
8 |
Дүрийн онцлог /характерность/ |
16 |
лекц/дадлага |
Дүрийн онцлог: түүхэн ахуй байдлын, насны, үндэсний, төрөлхийн, нийгмийн, мэргэжлийн онцлогийн талаар |
9 |
Дүрийн намтар |
8 |
лекц/дадлага |
Жүжгийн дүр болгон дээр намтар зохиолгох |
10 |
Ролийн чиглэл/ линия роли/ |
16 |
лекц/дадлага |
Жүжгийн дүр болгон дээр ролийн чиглэл гаргах |
11 |
Далд суурь /второй план/ |
16 |
лекц/дадлага |
Кино болон жүжгийн дүр дээр ажилласан ажиллагаан дээр тайлбарлах, дүр дээр тодорхойлох |
12 |
Сэтгэлийн хүүрнэл /внутернный монологи/ |
16 |
лекц/дадлага |
Жүжигчний арга ажиллагаанаас болон тухайн жүжгийн дүрүүд дээр тайлбарлах |
13 |
Далд ухамсар / |
16 |
лекц/дадлага |
Далд ухамсар тухай, жүжигчний арга ажиллагаанаас тайлбарлах |
14 |
Дэлхийн сонгодог болоод үндэсний жүжиг авч курсын жүжиг хийх |
32 |
лекц/дадлага |
Курсын жүжигт оюутан бүр дүр авч ажиллаж шалгалт өгнө. |
Нийт-128ц лекц/дад-96ц, бие даалт-32ц
4-р курсын 1-р улиралд 5кр 160 ц
№ |
Хичээлийн сэдэв |
цаг |
Хичээлийн харга |
Агуулга |
15 |
Дипломын жүжиг сонгох |
16 |
дадлага |
Сонгодог болоод үндэсний жүжгийн зохиолоос сонголт хийх |
16 |
Зохиолын судалгаа |
16 |
дадлага |
сонгож авсан зохиолд судалгаа хийх |
17 |
Зохиолын задаргаа хийх |
32 |
дадлага |
Зохиолын туйлын зорилго,нэвтрэн гарах үйлдэл,гогцоо үйлдэл олох |
18 |
Дүр хувиарлалт |
16 |
дадлага |
Дипломын жүжгийн дүрийг хувиарлах |
19 |
Ширээний уншлага / |
32 |
дадлага |
Ширээний уншлага хийж зохиол задлан ярилцах |
20 |
Судалбар сургуулилт /этюдная репетиция/ |
64 |
дадлага |
Оюутан бүр өөрийн дүр дээр ажиллах |
лекц/дадлага-128ц
Үйлдвэрлэлийн дадлага-256 ц
4-р курс 2-р улиралд 5кр 160 ц
Хичээлийн сэдэв |
цаг |
Хичээлийн арга |
Агуулга |
|
21 |
Тайз ба дэлгэцийн жүжигчдийн ялгаа адил тал |
8 |
дадлага |
Жүжигчин жүжгийн зохиол болон кино зохиол дээр ажиллах ажиллагааны талаар |
22 |
Ахмад уран бүтээлчдийн дүр дээр ажиллах ажилагаа |
8 |
дадлага |
Ахмад уран бүтээлчдийн дүр дээр ажилласан ажиллагааны талаар кинон дээр тулгуурлан ярих
|
22 |
Дипломын ажил дээр ажиллах |
144 |
дадлага |
Дипломын жүжиг дээр оюутан болгон дүр дээр ажиллах дадлага ажиллагаа |
Нийт-160ц