1. КУДС-ийн Кино, драмын жүжигчний ангид орох “Тайзны яриа”-ны
хичээлийн 4 жилд орох хөтөлбөр
1-р курст-68цаг 1-рулиралд | ||||
Хичээлийн сэдэв | Хэлбэр | Цаг | ||
Хүүхэд бүрийн хэл ярианы зүй ямар болохыг ажиглаж танилцах хичээл | Дадлага | - 6 | ||
1 | Дуу хоолойн чанга сул дууны зөв буруу солгойг
шалгах |
Дадлага | 6 | |
2 | Амьсгал хэрхэн зөв авч уйг шалгах засах дасгалууд / уушиг цээжний хөндийн хоолойн гэх мэт/ | Дадлага | 8 | |
3 | Бие чөлөөлөх дасгалууд гүйлт үсрэлт булчин чөлөөлөх гэх мэт | Дадлага | 8 | |
4 | Амьсгалаа зөв авч түгжиж аажмаар гадагш гаргах
дасгал |
Дадлага | 8 | |
5 | Дикц тод, хэл зүгшүүлэх дасгалууд хэл, шүд, тагнай, эрүүний дасгалууд | Дадлага | 8 | |
6 | Нүүрний болон амны хөндийн дасгалууд, нүүрний, хамрын хөндийн дасгал | Дадлага | 8 | |
7 | Эгшиг үсэг тод хэлэх / уруулын дасгал / | Дадлага | 8 | |
8 | Гийгүүлэгч үсэг тод хэлэх | Ладлага | 4 | |
10 | Шүлэг дээр ажиллах /бие дааж ажиллах / | Дадлага | 2 | |
11 | Дээрхи дасгалуудыг тогтмол хэвшүүлэх/ бие даалт / | Дадлага | 30 | |
1-р курст-120 цаг 2-р улиралд | ||||
12 | Дасгалуүдыг үргэджлүүлэн хийх | Дадлага | 20 | |
13 | ‘ Хөдөлгөөн дунд үг хэлж сурах | Дадлага | 8 | |
14 | Амьсгалын дунд үгээ хэлж сурах / түргэн хэллэг / дасгалууд | Дадлага | 8 | |
15 | Хөдөлгөөнт тоглоом | Дадлага | 8 | |
16 | Зуйр цэцэн үг дээр ажиллах | Дадлага | 8 | |
17 | Захидлыг 1-р биенээс бичүүлэх ажиллах .. | Дадлага | 8 | |
үг үсэг зөв холбох дасгал анхааран шалгах / машин цохих…/ | Дадлага | 8 | ||
19 | Найраглал дээр ажиллах « | Дадлага | 8 | |
20 | Шүлгийн задаргаа такт, таслал мөр холбоос дээр ажиллах дасгал | Дадлага | 6 | |
21 | Ерөөл цол, дуудах дасгал дээр ажиллах | .Дадлага | 12 | |
22 | Өгүүллэг зохиолын задаргаа | Дадлага | 6 | |
23 | Утгын логик холбоо, бичгийн хэл, ярйаны хэлийн
ялгаа дасгал |
Дадлага | 4 | |
Бие даалт | Дадлага | 12 | ||
2-р курст 98- цаг 1-р улиралд | ||||
24 | Дээрх дасгалуудыг үргэлжлүүлэн хийх | Дадлага | ||
25 | Харьцаа үг / дайралцаа үг, дэмбээдэх, харьцаа дуу / | Дадлага | 8 | |
26 | Дууны өнге үндэстэн, үндэсний аялга засах дасгал | Дадлага | 6 | |
27 | Магтаал ерөөл дасгал | Дадлага. | 8 | |
28 | Яруү найраг дасгал | Дадлага | 8 | |
29 | 2-р биенээс өгүүллэг ярих, дасгал / өгүүллэгийн задаргаан дээр хжиллах/ | Дадлага | 16 | |
30 | Биедаалт | Дадлага | 20 | |
31 | Гэрийн даалгавар | Дадлага | 20 | |
32 | Жүжиг кино үзүүлэн үүлзалт хийж ярилцах | Дадлага | 12 | |
2-р күрст 96 – цаг 2-р улиралд | ||||
33 | Дээрх дасгалуудыг үргэлжлүүлэн хийх | Дадлага | 8 | |
34 | Хошин шог өгүүллэг ажиллах дасгал | Дадлага | 8 | |
35 | Өгүүллэг дээр ажиллах дасгал | Дадлага | 8 | |
36 | Өгүүллэгийг зохиомжинд оруулах | Дадлага | 8 | |
37 | Роман тууж зохиолын задаргаа | Дадлага | 8 | |
38 | Монологи дээр ажиллах | Дадлага | 8 | |
39 | Үйл явдлыг зураг болгон буулгах дасгал | Дадлага | 8 | |
40 | Үгээр зохиолын гол утга санааг тодруулах | Дадлага | 8 | |
41 | Ярианы хэлд анхаарч, бичгийн хэлийг хасах | Дадлага | 8 | |
42 | Бие даалт | Дадлага | 24 | |
3-р курст 68 цаг 1-р улиралд | ||||
43 | Жүжгийн зохиолууд унших | Дадлага | 8 | |
44 | Жүжгийн зохиолын талаар судалгаа задаргаа хийх | Дадлага | 8 | |
45 | Жүжгийн зохиолын хэллэг, бичлэгт анализ хийх | Дадлага | 8 | |
46 | Нэг үзэгдэлт жүжгийн хэсэг дээр ажиллах | Дадлага | 12 | |
47 | Сонгодог жүжгүүдтэй танилцаж унших | Дадлага | 12 | |
48 | Жүжгийн үг дээр ажиллах | Дадлага | 8 | |
49 | Дүрийн үг дээр ажиллах | Дадлага | 12 | |
50 | Пр14 дипломны жүжиг дээр ажиллах | Дадлага | ||
3 курст 76 цаг 2-р улиралд | ||||
51 | Бүрэн хэмжээний жүжгийн зохиолтой ажиллах судалгаа хийж сурах | Дадлага | 8 | |
52 | Зохиолын үг хэллэг, цаг үе нийгмийн байдал, орчин үе, хаанахын зохиол болохыг судлах | Дадлага | 12 | |
53 | Дүрийн зан чанар, төрх байдад үг яриа хэрхэн нөлөөлөх онцлогууд | Дадлага | 12 | |
54 | Шивнэж ярих, нэг амьсгаанд хэд хэдэн мөрүдийг шууд хэлэх | Дадлага | 8 | |
55 | Ритм темлраментын талаар ажиллах ажиллагаанд анхаарах зүйл | Дадлага | 4 | |
56 | Найраглал, монологи дээр ажиллах | Дадлага | 8 | |
57 | Дүрийн үг, хэл яриа, дуу дйкц, амьсгааг зөв авах | Дадлага | 12 | |
58 | Энэ бүх нарийн ажиллагаан дээр хэрхэн ажиллаж суралцсанаар 4-р курсын дипломын жүжгийн сонголтонд орно. | Дадлага | ||
Батлав.СБХА………………Г.Мөнхжаргал
КУДС-ийн Жүжигчний 1в курст 2-р улиралд орох
тайзны ярианы хичээлийн хөтөлбөр
нийт 144 цаг
д/д | Хичээлийн сэдэв | Хэлбэр | цаг |
1 | Хүүхэд нэг бүрийн хэл ярианы үндсэн тогтолцоо ямар болохыг ажиглаж танилцах хичээл | Дадлага | 6ц |
2 | Хүүхэд нэг бүрийн дуу хоолойн чанга, сул, хоолойн цараа ба багтаамжийг тогтоох (хөгжмийн багштай хамт) | Дадлага | 6ц |
3 | Дипазоныг тогтоосоны үндсэн дээр хоолойг үндсэн төрлөөр ангилах (хүүхэд нэг бүр дээр) | Дадлага | 6ц |
4 | Амьсгал хэрхэн зөв авч буйг шалгах засах, дасгалууд | Дадлага | 6ц |
5 | Хамрын хөндийн, цээжний хөндийн, хэвлийн амьсгалын тавилтууд хийгдэх | Дадлага | 6ц |
6 | Бие чөлөөлөх дасгалууд (гүйлт, үсрэлт, булчингууд чөлөөлөх гэх мэт) | Дадлага | 6ц |
7 | Амьсгаа зөв авч түгжиж, аажмаар гадагш гаргах дасгалууд, чөлөөт гаргалт, тасалж гаргах | Дадлага | 6ц |
8 | Өгүүлэхүйн эрхтний аппаратыг тольтой хийх дасгал | Дадлага | 6ц |
9 | Дикломация – хэл, уруул, эрүү, хамрын хөндийн дасгалууд | Дадлага | 6ц |
10 | Үндсэн 8 эгшгийг дуудах | Дадлага | 6ц |
11 | Гийгүүлэгчийг үндсэн эгшгээр дуудах | Дадлага | 6ц |
12 | Үндсэн эгшгийг эгшгээр дуудах | Дадлага | 6ц |
13 | Тэсрэлттэй гийгүүлэгчийг эгшиг ба тэсрэлттэй гийгүүлэгчээр дуудах | Дадлага | 6ц |
14 | Хамрын хөндийн ба хоолойн угийн гийгүүлэгчийг эгшиг, гийгүүлэгчээр дуудах | Дадлага | 6ц |
15 | Кординация- хөдөлгөөнд эгшиг гийгүүлэгчийг дуудах | Дадлага | 6ц |
16 | Шүлэг дээр ажиллах (бие дааж ажиллах) | Дадлага | бц |
17 | Дээрх дасгалуудыг тогтмол хэвшүүлэх бие даалт | Дадлага | 48 ц |
Боловсруулсан багш………………………Б. Даваасүрэн /МУСТА/