Naranmandah

Сэтгүүлчийн уран чадвар

 

II.  ТАНХИМЫН хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө

 

                                                                                                                                                        /Лекц, семинар/

 

Хичээлийн 7

Хоног

ХИЧЭЭЛИЙН СЭДЭВ

/тухайн цагийн хичээлээр авч үзэх сэдэв/

ХИЧЭЭЛ ЯВУУЛАХ ХЭЛБЭР, ЦАГ
1 Сэтгүүлчийн ур чадварын тухай ойлголт Лекц-4
2 Сэтгүүлчийн ур чадварын шалгуур Лекц-2, Семинар-2
3 Бичлэгийн чадвар, бичлэгийн төрөл зүйлийн ангилал Лекц-4
4 Мэдээллийн бичлэгийн төрөл зүйл Лекц-2, Семинар-2
5 Шинжлэлт бичлэгийн төрөл зүйл Лекц-2, Семинар-2
6 Нийтлэл, уран сайхны бичлэгийн төрөл зүйл Лекц-2, Семинар-2
7 Сэтгүүлчийн уран бүтээлийн зүй тогтол Лекц-2, Семинар-2
8 Сэтгүүлчийн ур чадварт дүн шинжилгээ хийх гол зарчим Лекц-2, Семинар-2
9 Сэтгүүлчийн  уран бүтээлийн  агуулга,  хэлбэрийн нэгдэл Лекц-2, Семинар-2
10 Сэдэв сонголт, түүнийг боловсруулах аргууд, практик зөвлөмжүүд Лекц-2, Семинар-2
11 Мэдээллийн эх сурвалж, түүний хэлбэрүүд Лекц-2, Семинар-2
12 Нийтлэлийн нөлөө ур чадвараас шалтгаалах нь С.Цогтсайханы нийтлэл Семинар-4
13 Нийтлэл бүтээх арга зүй Лекц-2, Семинар-2
14 Бичлэгийн зохиомж, хэлбэр Семинар-4
15 Үг сонголт, үг оновчтой хэрэглэх урлаг, ур дүй Лекц-4
16 Уран зохиолын элементийг зохистой ашиглах нь Семинар-4
НИЙТ 64 цаг

 

СЗОҮ, Олон нийтийн харилцаа

Долоо хоног Хичээлийнсэдэв Хичээлийнхэ лбэр Сэдвийн агуулга, олгох мэдлэг, чадвар Цаг
I Рекламын тухай ойлголт, үүсэл хөгжил, өнөөгийн байдал Лекц Рекламны тухай гадаад, дотоодын судлаачдын тодорхойлолтууд болон рекалмны үүсэл хөгжил, анхны рекламны хэлбэрүүд, өнөөгийн байдлын талаар судална. 2
Реклам үзэх Семинар Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх 2
II Реклам үзэх Семинар Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх 2
III Реклам сурталчилгааны ангилал Лекц Реклам сурталчилгааг зорилтот харилцагчдаар нь, газар нутгийн цар хүрээгээр нь, дамжуулах хэрэгслээр нь, ашиг орлогоор нь, хэлбэрээр нь, явуулж буй зорилгоор нь ангилан судална. 2
Реклам үзэх Семинар Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх 2
IV Реклам үзэх Семинар Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх 2
V Рекламны үүрэг, зарчим Лекц Реклам сурталчилгааны маркетингийн, харилцаа холбооны, боловсролын, эдийн засгийн, нийгмийн үүргүүдийн талаар мэдлэг олгох. Реклам сурталчилгааны AIDCA гэж нэрлэгдэх шалгуур зарчмыг судална. 2
Богино хэмжээний кино, клип үзэх Семинар Дэлхийн шилдэг богино кино болон клип үзүүлэх, хэлэлцэх 2
VI Богино хэмжээний кино, клип үзэх Семинар Дэлхийн шилдэг богино кино болон клип үзүүлэх, хэлэлцэх 2
VII Рекламын хэлбэрүүд, тэдгээрийн онцлог, нөлөөлөл Лекц Олон нийтийн мэдээллийн хэрэгсэл тус бүрээр реклам сурталчилгааны хэлбэр, онщгог, нөлөөллийг үзэж судална. Тухайлбал, хэвлэмэл зар сурталчилгаа (сонин, сэтгүүл), радио, телевиз, утасны лавлах, ангилсан зар, товхимол дахь рекламны онцлогийг судална. 2
Реклам үзэх Семинар Монголын шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх 2
VIII Реклам үзэх Семинар Монголын шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх 2
IX Рекламны хэрэгсэлүүдийн давуу болон сул тал Лекц Телевиз, сэтгүүл, сонин, радио, гаднах самбар болон гэрэлт самбар, шууд и-мэйл, харилцааны хэрэгсэл, шуудангийн, хөдөлгөөнт зар сурталчилгааны давуу болон сул талыг судална. 2
Асашёорюү Д.Дагвадоржийн тоглосон реклам үзэх Семинар Асашёорюү Д.Дагвадоржийн тоглосон ундааны япон, монгол рекламыг үзэх, хугацаа, санаа зэргийг харьцуулан ярилцах 2
X Рекламны санаа гаргах Семинар Ахуйн болон өргөн хэрэглээний барааны рекламны санаа гаргах 2
XI Интернэт реклам Лекц Интернэт рекламны үүсэл хөгжил, хэв шинж, цаашдын чиг хандлагыг судлахаас гадна вэб сурталчилгааны дотоод хэлбэрүүд болох баннер, видео, газрын зурган, и-мэйл, хайлтын сүлжээ болон сүлжээний сурталчилгааны талаар судална.  
Рекламны зохиол бичих Семинар Рекламны зохиол бичих, шилдэг санаа, зохиолыг шалгаруулах 2
XII Рекламны зохиол бичих Семинар Рекламны зохиол бичих, шилдэг санаа, зохиолыг шалгаруулах 2
XIII Рекламын агентлаг, түүний Лекц Рекламны   агентлагын   үүсэл   хөгжил,   үйл 2

 

 

 

 

 

 

 

  үйл ажиллагаа, зорилго   ажиллагааны зорилго, copywriter, art director, project manager, судлаачид, гүйцэтгэх захирал, creative director-ын үйл ажиллагааны талаар мэдлэг олгох.  
Реклам соёл түгээдэг үү Семинар Мэтгэлцээн 2
XIV Реклам соёл түгээдэг үү Семинар Мэтгэлцээн 2
XV Рекламын ёс зүйн болон эрх зүйн зохицуулалт Лекц Зар сурталчилгааны тухай хууль, зар сурталчилгааны ёс зүйн хэм хэмжээ, зар сурталчилгаанд тавих хориг хязгаарлалт, хуулиар тогтоосон хоригийн талаар мэдлэг олгох. 2
Рекламан дахь алдаа, дутагдал Семинар Чөлөөт хэлэлцүүлэг 2
XVI Реклам үзэх Семинар Хичээлийн явцад бүтээсэн оюутны рекламыг үнэлэх, зөвлөх 2

 

ДЭЛХИЙН СЭТГҮҮЛ ЗҮЙН ТҮҮХ

Хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө

 

Долоо хоног Хичээлийн сэдэв Хичээлийн хэлбэр Сэдвийн агуулга, олгох мэдлэг, чадвар Цаг
1- II Цаасан хэвлэл /Принт Медиа/: Сонин лекц Хятадад хэвлэгдсэн анхны сонин. АНУ, Англид анх хэвлэгдсэн сонингууд, алдартай сонингуудын түүхүүд (Таймс, Центийн сонин гэх мэт). АНУ-д сонинтой холбоотой гарсан ХМХ-ийн хуулиуд. Сонингийн өнөөгийн хөгжил, өнөөдрийн хамгийн олон уншигчидтай сонингуудын тухай, сонинтой холбогдолтой маргаантай асуудлууд, шүүмжүүд. 4
III- IV Цаасан хэвлэл /Принт Медиа/: Сэтгүүл лекц Сэтгүүлийн үүсэл, анхны сэтгүүлүүд, анхны америкийн сэтгүүлүүд (анхны тусгай сонирхлын сэтгүүлүүд, эмэгтэйчүүдийн сэтгүүл, тусгай сонирхлын сэтгүүл), нийгэмд өөрчлөлт гаргасан сэтгүүл, өнөөдрийн сэтгүүлийн зах зээл, сэтгүүл тойрсон маргаантай асуудлууд 4
V- VI Цахим хэвлэл: Радио лекц Радио үүсэл (радио долгион, телеграфын нээлтүүд), өнеөгийн хөгжил болон бүтэц (ХМ радио), ОН-ийн радио, радио зах зээлийг тойрсон асуудлууд 4
VII- VIII Цахим хэвлэл: Телевиз лекц Телевизийн түүх (тв-ийн алтан үе, нэтворк болон кабелийн тв-ийн эхлэл). Өнөөдрийн телевизийн зах зээлийг ойлгох нь, ТВ тойрсон маргаантай асуудлууд 4
IX-X Интернэт лекц Интернэтийн хөгжлийн товч түүх, орчин үеийн интернэт хөгжил, нэтийг тойрсон зөрчилтэй асуудлууд 4
XI-XII Олон Нийттэй Харилцах (Public Relations) лекц ОНХ-ын товч түүх-эртний хэлбэрүүд, АНУ-д өрнөж байсан томоохон ОНХ-ын компанит ажлууд, АНУ дахь өнөөдрийн ОНХ -ын хөгжил, маргаантай асуудлууд 4
XIII-XIV Зар сурталчилгаа лекц Зар суталчилгааны анхны хэлбэрүүд, ОНХ-аас ялгарах онцлог, өнөөдрийн зар сурталчилгааны зах зээл, маргаантай асуудлууд 4
XV-XVI Хэвлэл Мэдээллийн Эрх Чөлөөний тухай хууль лекц Үг хэлэх эрх челөений философийн тухай ойлголт, АНУ-ын үндсэн хуулийн 1 -р зүйл, ХМХ-ийг хуульчилах нь, орчин үед АНУ-д дагаж мөрдөж байгаа хэвлэлийн эрх чөлөөний тухай хууль, хэвлэлийн эрх чөлөөний тухай хуультай холбоотой АНУ-д гарсан кэйсүүд 4

 

БИЧЛЭГИИН ТӨРӨЛ ЗҮЙЛ

хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө

 

Хичээлийн 7

Хоног

ХИЧЭЭЛИЙН сэдэв /тухайн цагийн хичээлээр авч үзэх сэдэв/ ХИЧЭЭЛ ЯВУУЛАХ ХЭЛБЭР, ЦАГ
1 Бичлэгийн терөл зүйлийн нийтлэг ба ялгаатай тал 2 Лекц 2 Семинар
2-3 Мэдээний бүтэц, мэдээнд тавигдах шаардлага 4 Лекц 4 Семинар
4 Лийд түүний төрлүүд 2 Лекц 2 Семинар
5-6 Ярилцлага, түүний хэлбэрүүд 4 Лекц 4 Семинар
7 Сурвалжлага түүний хэлбэрүүд 2 Лекц 2 Семинар
8 Тойм, тайлангийн хэлбэрүүд 2 Лекц 2 Семинар
9 Захидал, ном зүй бичлэгийн төрөл болох нь 2 Лекц 2 Семинар
10 Өгүүлэл, түүний хэлбэрүүд 2 Лекц 2 Семинар
11 Шүүмж 2 Лекц 2 Семинар
12 Төрөгдел буюу эссэ 2 Лекц 2 Семинар
13 Найруулал, түүний хэлбэрүүд 2 Лекц 2 Семинар
14 Шог найруулал, улс төрийн шог найруулал 2 Лекц 2 Семинар
15 Тэмдэглэл түүний хэлбэрүүд 2 Лекц 2 Семинар
16 Туслах бичлэгийн терөл зүйл 2 Лекц 2 Семинар
НИЙТ Лекц 32 цаг Семинар 32 цаг
64 цаг

 

ЭРЭН СУРВАЛЖЛАХ СЭТГҮҮЛ ЗҮЙ

 

Хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө

 

Долоохо ног Хичээлийн сэдэв Хичээлийнх элбэр Сэдвийн агуулга, олгох мэдлэг, чадвар Цаг
I Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүй /ЭССЗ/-Н тухай ойлголт, ач холбогдол Лекц Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн тухай суурь ойлголтууд, нийгмийн ач холбогдлын талаар судална. 2
 

 

Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүй юуны тухай бичдэг вэ Семинар Чөлөөт хэлэлцүүлэг.

Үзэл бодлоо илэрхийлж, бусдыг сонсож сурна.

2
II ЭССЗ-н үүсэл хөгжил, түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлүүд Лекц Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн үүсэл хөгжил, урьдач нөхцөл, үүсэн бий болоход нөлөөлсөн хүчин зүйлсийн талаар судална. 2
 

 

Сэтгүүл зүйн хэв маягууд Семинар Чөлөөт хэлэлцүүлэг

Үзэл бодлоо илэрхийлж, бусдыг сонсож сурна.

2
III ЭССЗ-н нийгэмд гүйцэтгэх үүрэг Лекц Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүй байх нь нийгмийн амьдрал, олон нийтэд ямар ач холбогдолтой болох түүний нийгэмд гүйцэтгэж буй үүргүүдийн талаар судална. 2
 

 

ЭССЗ ба ардчилал Семинар Чөлөөт хэлэлцүүлэг.

Үзэл бодлоо илэрхийлж, бусдыг сонсож сурна.

2
IV Таамагт суурилсан судалгаа Лекц Эрэн   сурвалжлага   хийх   эхлэл,   таамаглал хэрхэн дэвшүүлэх, дэвшүүлсэн таамаглалаа хэрхэн нотлох талаар судална. 2
 

 

Хэвлэл мэдээллийн хараат бус байдал Семинар Чөлөөт хэлэлцүүлэг 2
V Эх сурвалж Лекц Эх сурвалжийн үүрэг, ангилал, хэлбэрүүд, эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн эх сурвалжийн онцлог, эх сурвалж олох арга ,эх сурвалжаа хамгаалах талаар судална. 2
 

 

Дэлхийн шилдэг эрэн сурвалжлагчдын бүтээлтэй танилцах Семинар Уотергейтийн хэрэг, Филиппиний ерөнхийлөгчийг унагасан хэрэг, Жим Стил, Дон Барлетт, Роберт Грин, Лу Килзер гэх мэт. 2
VI Өнцөг Лекц Өнцөгийн тухай тодорхойлолт, өнцөг олох, оюуны зураглал хийх аргачлалыг судална. 2
 

 

Багт хуваагдах Семинар Ангийн суралцагчдыг Эрэн сурвалжлага хийх 5 баг болгон хуваах

Баг бүр ахлагчтай, бас нэртэй байна. Багаар ажиллах чадвар эзэмших

2
VII Үзэл бодол ба баримт Лекц Сэтгүүлчийн бүтээлд үзэл бодол ба баримтыг хэрхэн хослуулан ашиглах, үзэл бодол ба баримтыг ялгаж сурахад суралцана. 2
 

 

Эрэн сурвалжлага хийх сэдэв олох Семинар Баг бүр эрэн сурвалжлага хийх сэдвээ гаргах. Багаар ажиллах, баримт, үйл явдлыг задлан шинжлэх чадвар эзэмших 2
VIII ЭССЗ-н эрх зүйн орчин Лекц Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн хөгжих эрх зүйн таатай орчины талаар болон өнөөдрийн эрх зүйн орчны талаар судална. 2
 

 

Багуудын сэдвийг хэлэлцэх, mind map зурах Семинар Багаар ажиллах, сэтгэх чадвар эзэмшинэ.  
IX Чөлөөт хэвлэл ба ЭССЗ Лекц Эрэн    сурвалжлах    сэтгүүл   зүйд   чөлөөт хэвлэлийн  ашиг тус,  чөлөөт сэтгүүлчдийн оролцооны талаар судална. 2
 

 

ЭССЗ-н нийтлэл бичих аргууд, зайлшгүй байх элементүүд Семинар Бие даалт бичиж,хамгаалах 2
X Эрэн сурвалжлах явц дахь саад бэрхшээл Лекц Нууц мэдээллийг илчлэх явцад тохиолдох саад бэрхшээлүүд, түүнийг хэрхэн даван туулах талаар судална. 2
 

 

Сэдвийн судалгаагаа танилцуулах Семинар Баг бүр өөрсдийн сэдвийн дагуу хийж буй бүтээлийн төлөвлөгөө, судалгаагаа танилцуулна. 2
XI ЭССЗ-д тавигдах шаардлага, эрэн сурвалжлагчдын эзэмших мэдлэг, дадал, чадвар Лекц Эрэн сурвалжлагч сэтгүүлчээс мэргэжлийн ур чадварын ямар дадал, хэвшил, ур чадвар, мэдлэг шаарддаг талаар дэлгэрүүлэн судална.  
 

 

Сэдвийн судалгаагаа танилцуулах Семинар Баг бүр өөрсдийн сэдвийн дагуу хийж буй бүтээлийн төлөвлөгөө, судалгаагаа танилцуулна. 2
XII Эрэн сурвалжлага хийх үндсэн үе шатууд түүний онцлог Лекц Амжилттай эрэн сурвалжлага хийхийн тулд ямар үе шатуудаар судалгаа, эрэл хайгуул хийж, нэгтгэн дүгнэх, хэвлэн нийтлэх талаар судална. 2
 

 

Монголын эрэн сурвалжлагчдын бүтээлтэй танилцах семинар Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн чиглэлээр гарсан дорвитой бүтээлүүдтэй танилцаж, тэдний онцлог, ур чадварын талаар чөлөөт хэлэлцүүлэг хийнэ. 2
 

XIII

Социологийн аргууд ба ЭССЗ   Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйд социологийн 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Лекц ямар судалгааны аргуудыг ашиглаж үр өгөөжтэй ажиллах талаар судална.  
Зөвлөлгөө егөх Семинар Багуудын ажлын явцтай нэгбүрчлэн танилцаж, зевлөлгөө өгнө. 2
XIV Эрэн сурвалжлагч сэтгүүлчийн баримтлах ёс зүйн зарчим, хэм хэмжээ Лекц Эрэн сурвалжлах сэтгүүлчийн ёс зүйн хэм хэмжээг судална. 2
Цагдан хяналт Семинар Чөлөөт хэлэлцүүлэг 2
XV Алдаанаас сэргийлэх нь Лекц Асуулт   хэрхэн   тавих,   ярилцлагаа  юугаар эхлэх, хүний нэр төрд халдахаас сэргийлэх, биеэ хэрхэн авч явах, ёс зүйн хэм, хэмжээг хэрхэн   барих,   дарамт   шахалтаас   хэрхэн сэргийлэх талаар суралцана. 2
Бичих ажлаа хувиарлах Семинар Багууд олсон баримт мэдээллээ нэгтгэж, бичиж эхэлнэ. 2
XVI Бичиж нийтлэх нь Лекц Мэдээллийн   уялдаа  холбоог  олох,   бичих, бичвэрийн бүтэц, нийтлэл нэвтрүүлгээ хэрхэн нийтлэх талаар судална. 2
Бичвэрээ хэлэлцэх Семинар Шилдэг бичвэрийг шалгаруулах 2